Koskas olit viimeksi ”hyväksyvästi tietoisesti läsnä”? Jos ei tunne tunnu tutulta, saattaisit tarvita mindfulnessia, keskittymislihaksen jumppaa. Meditointi ei ole enää vain hörhöjen hommaa vaan huippujohtajien harrastus. Ja nyt se tulee Suomeen.

Tietoisuustaitoa, mindfulnessia treenataan nykyään monissa suuryrityksissä: Sonylla, AOL Time Warnerilla, Applella, Yahoossa!, Googlella, AstraZenecalla, Deutsche Bankissa, GM:llä, IBM:llä, Xeroxissa ja General Electricissä.

Pohjoismaissa tietoisuutta hämärtävistä tuotteista tunnettu Carlsberg ja vakuutusyhtiö If koekäyttävät sitä. Carlsbergilla pomot toivovat, että koulutus vähentäisi työntekijöiden tekemiä virheitä ja auttaisi heitä tulemaan paremmin toimeen keskenään, tanskalainen Børsen-lehti kertoi hiljattain.

Taloussanomat 24.5.2012
Lue koko artikkeli tästä