Painavatko kiireet mieltäsi? Tule vähentämään stressiäsi huomattavasti jo 8 viikossa ja aloita kevät entistä tietoisempana omista voimavaroistasi.

 

 

Kevään 2018 kurssille osallistuneen Timon ajatuksia. Katso video ja vakuutu hyödyistä:

 

 

Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssi on paljon tutkittu ja tehokas keino stressin hallintaan! Suosittu, kaikenikäisille sopiva kurssi toteutetaan Petri Pennasen ohjaamana verkon välityksellä!

”8-viikon -kurssi on parantanut elämänlaatuani huomattavasti. Olen enemmän läsnä tässä hetkessä ja keskittymiskykyni on kasvanut. Perheeni ja työkaverini ovat myös kommentoineet tapahtuneesta muutoksesta.” – Jukka 46v

Mindfulness 8-viikon MBSR -online -kurssi 17.03. – 05.05.2020.

Ainutlaatuinen tilaisuus; voit osallistua mistä tahansa maailman kolkasta etkä tarvitse mitään aiempaa kokemusta mindfulnessista! Sinulla on suora vuorovaikutus ohjaajan ja ryhmän kanssa nettitapaamisissa. Tarvitset vain nettiyhteyden tietokoneella, älypuhelimella tai tabletilla päästäksesi mukaan tapaamisiin. Petrillä on vankka kokemus nettitapaamisista ja USA:n Center for Mindfulness on järjestänyt vastaavanlaisia kursseja livenä jo vuosia. Kurssi vastaa sisällöllisesti täysin perinteistä MBSR-kurssia. Live-valmennuksen ansiosta Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssin hyödyt ovat nyt helpommin saatavilla myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella sekä ulkomailla asuville. Sinulle ei tule ylimääräisiä majoitus- eikä matkakuluja.

 

Kurssille osallistuminen on helppoa, et tarvitse erityisiä IT-taitoja. Avaat käyttäjäystävällisen linkin yhtä helposti kuin esimerkiksi sähköpostin tai Googlen. Voit osallistua ennen kurssia halutessasi noin puolen tunnin opastus-introon, jossa käymme läpi Zoom-tapaamisen käyttöön liittyvät asiat.

 

Kurssi sopii sinulle, jos haluat

  • työkaluja vähentämään stressiä ja kiireen tunnetta
  • helpotusta uupumukseen
  • nukkua paremmin
  • oppia hellittämään ja kokemaan enemmän iloa.

Kurssille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta mindfulnessista. Tervetuloa!

Kouluttaja: Petri Pennanen, kokenut Mindfulness-ohjaaja CFM®.

 

Hinta:

Yksityisille 495,00 € (sis. alv 24 %)
Yrityksille, yhteisöille ja ammatinharjoittajille 495,00 € (+ alv 24 % 118,80 €)

 

Jos et pysty printtaamaan jokaisen tapaamisen jälkeen sähköpostitse lähettämiämme kurssimateriaaleja ja lataamaan kurssiin kuuluvia äänitteitä, lähetämme ne halutessasi Sinulle postitse. Tilaat materiaalin postitse ilmoittautumislomakkeen kohdassa ”Lisätietoja/viestini”, kirjoita tähän ”Materiaali postitse”. Tällöin veloitamme kurssimaksun lisäksi 45,00€ (sis. alv 24%).

 

17.03.-05.05.2020 kurssin aikataulu: tästä linkistä

 

Tällä hetkellä käynnissä olevan 15.10.-03.12.2019 kurssin aikataulu: tästä linkistä

 

8-viikon MBSR-menetelmä perustuu tieteellisiin tutkimuksiin

Tämä mindfulness-kurssi tuo nimenomaan MBSR-menetelmän hyödyt arkeesi. Hyväksyvän tietoisen läsnäolon myönteiset vaikutukset on todennettu juuri 8-viikon -kurssilla lähes 40 vuoden aikana lukemattomissa tieteellisissä tutkimuksissa. Muun muassa University of Massachusetts (UMass), Center for Mindfulness on tehnyt useita MBSR-menetelmään liittyviä tutkimuksia. Voit katsoa mielenkiintoisen videon tutkimustuloksiin liittyen tästä.

 

Tutkimuksen mukaan Mindfulness MBSR-menetelmän hyödyt ovat sitä voimakkaammat mitä enemmän ohjaajalla on kokemusta menetelmän opettamisesta. Leena Pennanen on Mindfulness MBSR-menetelmän kehittäjän professori Jon Kabat-Zinnin ja hänen tiiminsä kouluttama Mindfulness-kouluttaja. Hän on ensimmäinen Center for Mindfulness, University of Massachusetts, USA:n sertifioima Mindfulness MBSR-opettaja Suomessa. Lisäksi hän kouluttautuu jatkuvasti myös muihin mindfulnessiin pohjautuviin menetelmiin ja osallistuu pitkiin hiljaisuuden retriitteihin.

 

Kurssi auttaa Sinua saamaan pysyvää muutosta elämääsi, huomaat kuinka harjoittaminen muuttaa vähitellen toimintaasi, jopa aivosi muuttuvat. Koet kirjaimellisesti sanonnan, että ”software” tarkoittaen harjoittamista muuttaa ”hardware” tarkoittaen aivoja.

Mindfulnessin harjoittaminen lisää
  • kykyäsi elää tätä hetkeä ja nauttia siitä
  • kehon ja mielen tasapainoa
  • keskittymis- ja priorisointikykyä, aitoa ja helppoa tehokkuutta
  • toimivaa vuorovaikutusta ja viisasta huolehtimista itsestäsi
  • iloa ja kykyä toimia kaikissa elämäsi tilanteissa

 

 

8 viikon MBSR-kurssi

 

Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssi opetetaan professori Jon Kabat-Zinnin kehittämän Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) -menetelmän mukaan. Kurssilla kehität itseäsi omassa tahdissasi ja löydät uusia toimintatapoja arjen stressaaviin tilanteisiin. Ryhmässä löydät kunnioittavan vuorovaikutuksen itseäsi ja muita kohtaan, kun harjoitamme läsnäolevaa kuuntelua ja sanoittamista. Meditointi ryhmässä saa aikaan oivalluksia, joita et yksin harjoittaessa saa. Ammattitaitoinen ohjaus tukee tätä vahvasti, kuten myös omaa päivittäistä harjoittamistasikin.

 

Kurssiin sisältyvä Hiljaisuuden päivä syventää ja rikastuttaa kokemustasi. Hiljaisuuden päivään osallistut kätevästi samalla tavalla kuin muihinkin tapaamisiimme esim. kotoasi käsin tietokoneesi välityksellä. Koet selkeästi, kuinka pitkäkestoinen harjoittaminen eheyttää keho-mieli-sydäntä.

 

Kurssin sisältö ja maksuehdot:

 

Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssin varausmaksu 80,00 € maksetaan heti ilmoittautumisen jälkeen. Loppukurssimaksu erääntyy n. 4 viikkoa ennen koulutuksen alkua. Saat sekä varausvahvistuksen että laskun sähköpostilla.

Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssi sisältää kahdeksan 2,5 tunnin viikottaista tapaamista sekä yhden harjoituspäivän.  Hintaan kuuluu 2 harjoitus- Mp3-äänitettä sekä kirjallinen kurssimateriaali sähköpostitse. Lisäksi 15 minuutin alku- ja loppukeskustelut ohjaajan kanssa. Jos et pysty printtaamaan jokaisen tapaamisen jälkeen sähköpostitse lähettämiämme kurssimateriaaleja ja lataamaan kurssiin kuuluvia äänitteitä, lähetämme ne halutessasi Sinulle postitse. Tilaat materiaalin postitse ilmoittautumislomakkeen kohdassa ”Lisätietoja/viestini”, kirjoita tähän ”Materiaali postitse”. Tällöin veloitamme kurssimaksun lisäksi 45,00€ (sis. alv 24%). Ohjaajan tuki on käytettävissäsi koko kurssin ajan.

 

Kurssin käyneen kokemuksia 2019

”Kahdeksan viikon kurssin aikana mindfulness hiipii hitaasti osaksi omaa arkea. Opin havainnoimaan itseäni ja ympäristöäni enemmän ja tarkemmin, olemaan enemmän kotona kehossa, hyväksymään mielen ja kehon liikkeet ja muutokset, kaavat ja uudet kokemukset. Opin olemaan hyväksyvämpi, mutta myös kriittisempi: en enää ruoki niin automaattisesti ajatuksia, joiden huomaan aiheuttavan tuhoisia kierteitä mielessä, kehossa tai ihmissuhteissa.

 

Olen oppinut olemaan kokemusteni kanssa pelkäämättä niitä, havainnoimaan sisäisiä liikkeitä neutraalimmin tai ystävällisemmin ja puhumaan ajatuksistani ja tunteistani rohkeammin. Ihmisten kanssa uskallan ottaa puheeksi asioita, jotka ennen olisivat saaneet jähmettymään ja vetäytymään.

 

Kehomeditaatiosta tuli ensimmäisten viikkojen aikana lähes elinehto: päivittäinen harjoitus, jonka kautta pysyy kosketuksissa itseensä, yhteydessä omaan ytimeen. Myös mindfulness-joogasta on tullut spontaani harjoitus, joka auttaa tunnustelemaan kehon ja mielen tilaa ja virittäytymään päivään uudella tavalla. Harjoitus paljastaa joskus piilotettua ja auttaa pysymään rehellisenä omalle kokemukselle.

 

Ryhmätapaamiset ja ohjaajan läsnäolo vaikuttivat niin, että tuli harjoitettua enemmän, jotta olisi jotain jaettavaa ryhmän kanssa. Pieni ryhmäpaine siis helpottaa harjoittamisen sulautumista arkeen. Vaikka ei voisi pitää tiukasti kiinni kotitehtävien suorittamisesta joka päivä, kurssista saa silti paljon. Toisilta oppii aina enemmän kuin osaa odottaa. Silloinkin, kun ärsyttää asettua toisten eteen tai kuuntelemaan toisia, voi tutkia sitä, mitä omassa kokemuksessa tapahtuu, ja siinä hetkessä se on tärkeä harjoitus.

 

Kurssi on rakennettu lempeästi niin, että sille voi osallistua lähes millaisessa elämäntilanteessa tahansa. Voi tehdä sen verran kuin pystyy ja harjoitella sitä, mikä on omassa elämässä juuri nyt mahdollista. Pienikin muutos on ystävällinen ja arvokas teko itseä ja omaa elämää kohtaan.”

 

 

Ilmoittautumis- ja peruutusehdot.