Tämä kurssi on erityisen tärkeä ajankohtaisesti kun koronan aiheuttama epidemia saa aikaan suuria muutoksia elämässämme ja voi herättää meissä niin ahdistusta ja epävarmuuttakin. Kurssi sopii sinulle, joka haluat oppia elämään enemmän tässä ja nyt ja olemaan ystävällisempi ja lempeämpi itseäsi ja muita kohtaan. Jos tunnistat kuormittuvasi opinnoissa, työssä, ihmissuhteissa tai muuten elämässäsi, on tämä kurssi sinua varten. Opit, miten voit pitää tarvittavan tauon. Tunnistat paremmin tarpeitasi ja jo olemassa olevia voimavarojasi ja löydät uusia tapoja ylläpitää hyvinvointiasi.

UUDET PÄIVÄMÄÄRÄT JUKAISTAAN PIAN!

UUTTA – Korona-epidemiasta johtuen järjestämme 8-viikon Mindfulness MBSR-kurssin live-onlinemuodossa. Voit osallistua kurssille turvallisesti netin välityksellä kotioloistasi.

Käynnissä olevan 04.05.-22.06.2020 kurssin aikataulu: 
  • 04.05. klo 17.45 – 20.15
  • 11.05. klo 17.45 – 20.15
  • 18.05. klo 17.45 – 20.15
  • 25.05. klo 17.45 – 20.15
  • 31.05. hiljaisuuden päivä klo 11.00 – 16.00
  • 01.06. klo 17.45 – 20.15
  • 08.06. klo 17.45 – 20.15
  • 15.06. klo 17.45 – 20.15
  • 22.06. klo 17.45 – 20.15

Mikä ja miksi:
MBRS eli mindfulness-based-stress-reduction -menetelmän on kehittänyt yhdysvaltalainen professori Jon Kabat-Zinn 1970-luvun loppupuolella ja kurssilla on vankka tieteellinen pohja. Tutkimusten mukaan mindfulness-harjoittaminen vaikuttaa myönteisesti esimerkiksi keskittymiskykyyn, palautumiseen, tunteiden käsittelyyn ja ihmissuhteisiin. Kurssi mukailee sisällöllisesti perinteistä MBSR-kurssia niin pitkälle kuin verkkotapaamisissa vain on mahdollista.Hyväksyvän tietoisen läsnäolon myönteiset vaikutukset on todennettu juuri 8-viikon -kurssilla lähes 40 vuoden aikana monissa tieteellisissä tutkimuksissa. Voit katsoa videon tutkimustuloksiin liittyen tästä.

Kurssi sopii sinulle, jos haluat
  • työkaluja vähentämään stressiä ja kiireen tunnetta
  • helpotusta uupumukseen, yksinäisyyteen, ahdistukseen tai ärsyyntymiseen
  • lisätä hallintaasi myös haastavissa vuorovaikutustilanteissa
  • nukkua paremmin
  • oppia hellittämään ja kokemaan taas enemmän iloa.

Mitä kurssille osallistuminen käytännössä tarkoittaa?
Kurssille osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta mindfulnessista. Avoimuus ja kiinnostus omaa kokemusta ja uusia toimintatapoja kohtaan riittävät. Kurssin ytimessä ovat kokemukselliset harjoitukset, joissa opetellaan olemaan enemmän läsnä itselleen ja ympäristölle. Jotta hyötyisit kurssista mahdollisimman paljon, sinun on hyvä pystyä sitoutumaan harjoitusten tekemiseen lähes päivittäin myös tapaamisten välissä.

Kurssin sisältö:
Kurssi sisältää kahdeksan 2,5 tunnin viikottaista tapaamista sekä yhden harjoituspäivän hiljaisuudessa. Hintaan kuuluu kolmen kuukauden käyttöoikeus MindApp-älypuhelinsovelluksen premium-osioon sekä kirjallinen kurssimateriaali sähköpostitse. Lisäksi noin 15 minuutin alku- ja loppukeskustelut ohjaajan kanssa. Ohjaajan tuki on käytettävissäsi koko kurssin ajan.
Voit osallistua ennen kurssia halutessasi noin puolen tunnin opastustapaamiseen, jossa käymme läpi verkkotapaamisen käyttöön liittyvät asiat.

Hinta:
Työssä käyville 275,00 € (sis. alv 24 %)
Opiskelijoille ja työttömille 150,00 € (sis. alv 24 %)

 

Voit maksaa kurssin osalistumismaksun myös alla olevien mobiilisovellusten kautta, joko kokonaan tai osittain (erotus laskutetaan):

 

 

Mikäli taloudellinen tilanteesi nousee esteeksi ilmoittautumisellesi, ota yhteyttä info@mindfulness.fi. Pyrimme aina löytämään ratkaisun, että pääset mukaan kurssille.

Jos et pysty printtaamaan jokaisen tapaamisen jälkeen sähköpostitse lähettämiämme kurssimateriaaleja ja lataamaan kurssiin kuuluvia äänitteitä, lähetämme ne halutessasi Sinulle postitse. Tilaat materiaalin postitse ilmoittautumislomakkeen kohdassa ”Lisätietoja/viestini”, kirjoita tähän ”Materiaali postitse”. Tällöin veloitamme kurssimaksun lisäksi 45,00€ (sis. alv 24%).

Maksuehdot:
Mindfulness 8-viikon MBSR -kurssi maksetaan heti ilmoittautumisen jälkeen. Saat sekä varausvahvistuksen että laskun sähköpostilla.

Kouluttaja:
Priska Pennanen on psykologi, joka on kouluttautunut Mindfulness-ohjaajaksi CFM®. Hän on harjoittanut hyväksyvää tietoista läsnäoloa jo reilun kymmenen vuoden ajan. Priska on syventänyt kokemustaan mindfulness-harjoituksista mm. pitkillä hiljaisuuden retriiteillä niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Hän osallistui vuonna 2014 Jon Kabat-Zinnin ja Saki Santorellin ohjaamalle viikon mittaiseen mind-body-medicine -koulutukseen Tanskassa, jossa hän sai lisää ymmärrystä MBSR- menetelmästä. Hän aloitti mindfulnessin harjoittamisen 18 vuotiaana olleessaan lukiossa ja on hyötynyt siitä sen jälkeen paljon niin opinnoissaan, työssään kuin yksityiselämässään.

Mindfulness 8-viikon MBSR-kurssin käyneen kokemuksia 2019:
”Kahdeksan viikon kurssin aikana mindfulness hiipii hitaasti osaksi omaa arkea. Opin havainnoimaan itseäni ja ympäristöäni enemmän ja tarkemmin, olemaan enemmän kotona kehossa, hyväksymään mielen ja kehon liikkeet ja muutokset, kaavat ja uudet kokemukset. Opin olemaan hyväksyvämpi, mutta myös kriittisempi: en enää ruoki niin automaattisesti ajatuksia, joiden huomaan aiheuttavan tuhoisia kierteitä mielessä, kehossa tai ihmissuhteissa.”
”Olen oppinut olemaan kokemusteni kanssa pelkäämättä niitä, havainnoimaan sisäisiä liikkeitä neutraalimmin tai ystävällisemmin ja puhumaan ajatuksistani ja tunteistani rohkeammin. Ihmisten kanssa uskallan ottaa puheeksi asioita, jotka ennen olisivat saaneet jähmettymään ja vetäytymään.”
”Kehomeditaatiosta tuli ensimmäisten viikkojen aikana lähes elinehto: päivittäinen harjoitus, jonka kautta pysyy kosketuksissa itseensä, yhteydessä omaan ytimeen. Myös mindfulness-joogasta on tullut spontaani harjoitus, joka auttaa tunnustelemaan kehon ja mielen tilaa ja virittäytymään päivään uudella tavalla. Harjoitus paljastaa joskus piilotettua ja auttaa pysymään rehellisenä omalle kokemukselle.”
”Ryhmätapaamiset ja ohjaajan läsnäolo vaikuttivat niin, että tuli harjoitettua enemmän, jotta olisi jotain jaettavaa ryhmän kanssa. Pieni ryhmäpaine siis helpottaa harjoittamisen sulautumista arkeen. Vaikka ei voisi pitää tiukasti kiinni kotitehtävien suorittamisesta joka päivä, kurssista saa silti paljon. Toisilta oppii aina enemmän kuin osaa odottaa. Silloinkin, kun ärsyttää asettua toisten eteen tai kuuntelemaan toisia, voi tutkia sitä, mitä omassa kokemuksessa tapahtuu, ja siinä hetkessä se on tärkeä harjoitus.”
”Kurssi on rakennettu lempeästi niin, että sille voi osallistua lähes millaisessa elämäntilanteessa tahansa. Voi tehdä sen verran kuin pystyy ja harjoitella sitä, mikä on omassa elämässä juuri nyt mahdollista. Pienikin muutos on ystävällinen ja arvokas teko itseä ja omaa elämää kohtaan.”

Ilmoittautumis- ja peruutusehdot.